Dag van vertrek

28 april 2017

Het is zover,
7 maanden na de beslissing te hebben genomen en direct ons avontuur hebben besproken en vastgelegd met onze reisorganisatie travel2iceland, vertrekken we vandaag voor een 10 daagse reis richting IJsland.
We weten , mijn beste maatje en ik, in grote lijnen wat ons te wachten staat ,maar toch blijft het een spannend gebeuren. Zo 2 vrouwen die niet echt avontuurlijk zijn aangelegd hebben op deze moment toch wat stressjes. Alles ingepakt , met de nodige regenkleding, poncho en natuurlijk heel veel SD kaartjes voor al onze foto's, zijn we klaar om IJsland te verkennen. We vertrekken vanuit Brussel met Icelandair voor een 3u15 min durende vlucht om straks te landen op Kevlavik. Met wat vertraging zijn we vertrokken voor een zeer aangename vlucht .Maar bij het landen was het een en al sneeuw. Dit hadden we niet verwacht volgens het weerbericht. Enfin, valiezen afhalen , huurauto bij Hertz afhalen en dan tussen de sneeuwbuien en de dikke mist richting Blue Lagoon. Wat een drukte maar zeker de moeite om te doen. Na ons warmwaterbronsessie , 100km rijden richting Hotel Ork. Een maaltijd achter de kiezen en nu lekker bedje in. Slaap wel.