Dag 5

2 mei 2017 - Húsavík, IJsland

De eerste dag regen vrij vertrokken! Via de woestijn Jokuldalsheidhi, lees sneeuwwoestijn, richting Dettifoss om naar de bulderende waterval te gaan kijken. En Selfoss. Tussen sneeuw en het rotsgebergte stappen om er effectief te geraken. Wind , wind en nog eens wind.
Aangezien op het programma Asbyrgi stond , maar bepaalde wegen zijn afgesloten door het slechte weer , hebben we onze route aangepast.
Dus richting Myvatn. 1ste stop: het geometrisch veld van Namaskard met dampende zwavelbronnen. De reuk namen we er graag bij, want zoals alles in IJsland, het is betoverend Alsook een kijkje gaan nemen naar het nature bath.
Dan richting Skutustadir , een plek met pseudokraters. Daar was de wind de spelbreker.
Verder richting Dimmuborgir , de rare vulkanische formaties gaan spotten. Dan hop naar Husavik. Diner time in Naustid. Een lokaal visrestaurant.
Overnachting Foss hotel Husavik.

1. Marleen:
    3 mei 2017
    We vinden de foto's heel prachtig. Spijtig van het slechte weer :( Tantetin Milan hier ik mis je heel erg en ik hoop dat het weer nog beterd en neem zeker iets mee he ;). groetjes van oma en Milan.